söndag 5 oktober 2008

Regn och rusk - Uppdaterad med mer bilder!

Idag blev dt ett tidigt uppstigande, 07.00 ringde klockan och 5 genomsvettiga (pga ingen ac pa rummet) begav sig till McDonalds for lite frukost.
Sen blev det en tunnelbanetur till ett stalle dar vi tankt se ett stoort Buddhatempel, man aker upp i en linbana upp efter ett berg. Men det sket sig pga regn regn och regn,..! Mitt basta inkop hittills ar min regnponch for 7 kronor, varsta klippet, ser ju dock ut som jag gar kladd i ett kuddfodral fran sjuken, men det bjuder jag pa!

Sen hela eftermiddagen har vi suttit och forsokt boka flyg till Cebu pa Filippinerna infor morgondagen, men det gick inte sa vi ska upp 05.30 imorgon for att aka ner till flygplatsen for att kopa biljett dar.

Tankte se om ja kunde lagga ut nagra bilder nu, for sen vet jag inte hur de har det med internet pa den lilla lilla on utanfor Cebu som vi ska till imorogn. Blir dar kanske 2 veckor for att dyka och koppla av. Flygbolaget vi ska flyga med ar visst inte det finaste man kunde valja...skulle haft en pantsbralla fran sjukan med mig =)

Har kommer lite bilder, sen blir det en dusch och sangen sa man orkar upp imorgon!

Ha det toppen alla! Hoppas ni kan leva med att bilderna ar lite at fel hall, inte sa latt da det ar kinesiska installningar pa datorn..

Emmy och Aron pa Arlanda i vantan pa planet..



Hej baberiba!


Antligen framme efter ett dygn pa resande fot. Emmy och Melissa i rummet pa vart skunk-hostel!



Folk overallt...l'gg marke till IKEA-skylten =)




Utsikten fran Pike tower.. och tre vilsna, trotta turister i tunnelbanan.


mitt absolut basta inkop i hong kong - regnponchon! (ser ut lite som en teletubies=)



Den fruktansvarda linbaneturen upp till jatt-Buddhan!


Regn och rusk i hong kong, da ar det inte latt att ta sig fram pa gatorna bland alla paraplyer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Syster!

Vad härligt att du lägger ut bilder!
Är lite avundsjuk på Cebu--- dykning. Jag och Anita har tittat på en resa till Egypten... Då ska jag prova snorkla iallafall. :)

Hoppas det blir mindre regn framöver!

Kram kram
/P&A

Anonym sa...

Läcker, mera bilder till folket!
Ha det gött
/Krille